Od szkicu do animacji 3D postaci lisa (Cz. 1). Modelowanie 3D w programie ZBrush

Lisy to takie fajne stworzonka 馃檪 Wydaj膮 niezmiernie dziwne d藕wi臋ki, kt贸rych chyba nie spos贸b na艣ladowa膰. S膮 zwinne, dostojne i cz臋sto po prostu 艣mieszne. Fajnie by艂o wi臋c podj膮膰 si臋 pr贸by wykonania stylizowanej postaci lisa, wykorzystuj膮c technik臋 modelowania 3D. Postanowi艂am, 偶e poka偶臋, w jaki spos贸b mo偶na stworzy膰 model 3D tego zwierzaka, zaczynaj膮c od szkicu na kartce papieru. …

Od szkicu do animacji 3D postaci lisa (Cz. 1). Modelowanie 3D w programie ZBrush Czytaj

Dlaczego PBR jest powszechnie stosowany?

Co w艂a艣ciwie oznacza PBR i dlaczego warto z niego korzysta膰? 聽 PBR jest skr贸tem powsta艂ym od Physically Based Rendering. S膮 to techniki renderowania bazuj膮ce na rzeczywistych zjawiskach fizycznych wykorzystuj膮ce zachowanie si臋 interakcji 艣wiat艂a z powierzchni膮. Chyba najwi臋ksz膮 zalet膮 takiego rozwi膮zania jest wykorzystywanie ustandaryzowanej metodologii procesu teksturowania modeli 3D. Dzi臋ki temu niezale偶nie聽 jakiego programu do renderowania …

Dlaczego PBR jest powszechnie stosowany? Czytaj

Modelowanie li艣ci i korony drzewa krok po kroku.

聽 Czy zastanawia艂e艣 si臋 kiedy艣, w jaki spos贸b mo偶na modelowa膰 li艣cie i co zrobi膰, 偶eby stworzony model nie by艂 zbyt ci臋偶ki? W tym artykule oraz filmie pokazuj臋, jak mo偶na taki model stworzy膰. Po przeczytaniu dowiesz si臋, w jaki spos贸b modeluj臋 li艣cie, upraszczam siatk臋, tworz臋 tekstur臋 i komponuj臋 koron臋 drzewa z pniem, kt贸rego proces modelowania znajdziesz …

Modelowanie li艣ci i korony drzewa krok po kroku. Czytaj

Modelowanie 3D w 5 krokach

Moimi pierwszymi modelami 3D by艂y鈥 figurki z plasteliny odwzorowuj膮ce bohater贸w gier wydawanych na bardzo ju偶 star膮 konsol臋 PS1. Chyba jak ka偶de dziecko uwielbia艂am ogl膮da膰 bajki i gra膰 w gry – kultowego Spyro, Crash鈥檃 czy MediEvil鈥檃. P贸藕niej na ich podstawie lepi艂am figurki z plasteliny oraz rysowa艂am prymitywne plansz贸wki na kartonie. W ten spos贸b zacz臋艂a si臋 moja …

Modelowanie 3D w 5 krokach Czytaj

Przewi艅 do g贸ry